Am avut pofta de saratele si am tot cautat retete, nu gaseam niciuna care sa imi placa. M-am oprit in cele din urma la reteta Jamilei si m-am pus pe treaba. Dar cand sa incep mi-am dat seama ca nu am nici de aia, nici de aia, am scotocit prin camara si prin frigider si m-am descurcat cu urmatoarele:

300 g faina alba (atat mai aveam)
100-150 g faina neagra
250 g telemea data pe razatoare
100 g untura (in loc de unt)
2 oua
150 g lapte batut (in loc de smantana)

Reteta si ingredientele initiale le gasiti aici http://www.jamilacuisine.ro/saratele-cu-branza-reteta-video/

Am pus faina in bolul de la robot si am adaugat branza, untura, ouale si laptele batut.
In timp ce se amesteca mi s-a parut ca aluatul nu e destul de legat, asa ca am mai pus vreo doua linguri de faina.
Dupa ce s-a framantat, am rupt aluatul in doua bucati. Am intins fiecare bucata (una prea groasa, alta prea subtire, dar n-a fost problema) si am taiat saratelele cu un cutit (inca nu am ustensila dinaia smechera :). Au iesit de forme si lungimi diferite, dar asta nu a influentat gustul. Le-am una cu ou si am presarat mac si susan.
Le-am pus in cuptor 20-25 minute la 170 grade, mi-au iesit trei tavi (in timp ce se faceau am mai tuns si iarba in gradina :D). Bune, bune, nu am avut reclamatii, ba dimpotriva!

Ce vreau sa va spun cu reteta asta e sa nu va cramponati daca nu aveti toate ingredientele, adaptati, improvizati, sigur iese ceva bun pana la urma!

image

image

image

image

