Imi place sa experimentez, caut retete si le adaptez in functie de ce am la indemana. Unele ies mai bine, altele mai putin bine, insa nu am avut pana acum esecuri rasunatoare.
Reteta de clafoutis e simpla si usor de facut, originalul e cu cirese si il gasiti aici http://www.jamilacuisine.ro/clafoutis-cu-cirese-reteta-video/

Al meu nu arata nici pe departe asa, caci am pus afine congelate si banane, ceea ce a schimbat complet culoarea si consistenta šŸ™‚

Ingredientele pe care le-am folosit eu:
– 400 g afine congelate
– 2 banane
– 130 g faina
– 240 ml lapte de cocos
– 4 oua
– 50 g unt
– 1 lingura de miere
– 1 lingura sirop de agave
– 1 praf de sare

Mai intai am facut aluatul. Am pus intr-un bol faina, am dat drumul la robot si am adaugat ouale, untul, laptele de cocos si sarea. Cat timp se facea aluatul, am asezat intr-o tava rotunda afinele si bananele, pe hartie de copt. Am turnat peste ele mierea si siropul de agave, apoi aluatul. Iese similar cu cel de clatite.
Am pus tava in cuptor, 50 minute la 160 grade.

Cand am scos-o din cuptor era destul de lichida, si cum nu am avut rabdare sa se raceasca, ne-am manjit toti de afine šŸ™‚
Dupa ce s-a racit s-a intarit bine, poate fi taiata si servita fara probleme. Gustul e minunat, afinele acrisoare sunt indulcite de banane iar aluatul e cremos.

Tips&tricks
– cum ziceam, consistenta e complet diferita de reteta originala, afinele fiind congelate au lasat apa si au inmuiat aluatul
– puteti pune orice fructe congelate, va recomand totusi sa puneti mai putine decat am pus eu, sa iasa aluatul mai pufos

Cum e sezonul cireselor, planuiesc sa fac in curand si reteta originala, merita incercata!

Pofta buna!

image

image

image

