400-500 g piept curcan
3 cepe verzi
1 mana de patrunjel
5 rosii
3 ardei capia
1 ardei gras
1 si 1/2 zucchini
1 cescuta de orez
1 ou
1 lingurita din fiecare: boia, busuioc, sare
1/2 lingurita piper

Sos
1 borcan de 400 g rosii puse cu sare
3 linguri gogosari cu sos la borcan (facuti de buni)
1 pahar ketchup de casa (tot buni 🙂
1-2 pahare de apa

Din categoria ce mai avem prin frigider, am adunat legumele care se pretau la umplut si am pus de un pranz copios.

Am dat prin masina de tocat carnea de curcan, ceapa si patrunjelul. Am adaugat oul, orezul si condimentele. Am amestecat bine.

Am curatat legumele si le-am golit. Am taiat in 3 dovlecelul intreg si in doua cealalta jumatate, apoi i-am scobit cu o lingurita, rosiile le-am golit cu lingurita si un cutit, ardeii i-am curatat de seminte. A durat un pic operatiunea asta, deci sa va organizati din timp.
Rosiile si ardeii le-am lasat cateva minute la scurs pe un prosop.
Apoi le-am umplut bine cu amestecul de carne, le-am asezat intr-un vas si am turnat sosul. Pentru sos am blenduit toate ingredientele si nu am mai adaugat nimic, caci erau deja condimentate.

Au stat la cuptor cam 1 ora si jumatate, ca sa fiu sigura ca a fiert totul. Le-am pus acoperite cu o folie de aluminiu, pe care am dat-o jos in ultimele 15 minute.

Au iesit foarte gustoase, ambii pitici au mancat cu pofta.

Tips&tricks
– carnea de curcan e slaba, deci si amestecul va fi mai uscat dupa fierbere, comparativ cu cel clasic din carne de porc. Astfel, sosul de rosii e perfect ca sa contrabalanseze lipsa grasimii
– ii puteti servi si cu smantana, la fel, va completa perfect amestecul de carne
– pentru bebelusi puteti sa fierbeti legumele in apa, iar la servire adaugati smantana sau iaurt

Idei pentru sos:
Pasta de tomate + apa + sare, piper condimente, cat sa ajunga pana peste jumatatea legumelor umplute, fara sa le acopere de tot.
O reteta de sos de rosii cu faina gasiti aici http://www.retetecalamama.ro/retete-culinare/retete-mancare/ardei-umpluti.html
Si din rosii proaspete http://savoriurbane.com/ardei-umpluti-reteta-strabunicii-mele/

Pofta buna!

image

image

image

