300-400 gr piept curcan
2 ardei galbeni
2 ardei rosii
1 dovlecel
3 cepe verzi
1/2 broccoli
O mana de patrunjel
3-4 linguri de ulei
Condimente – oregano, curry, boia dulce, piper, sare
Lipii

Sos de rosii de casa
Sos de iaurt cu smantana, usturoi si menta

Reteta aceasta are mai multe ingrediente, asa ca pregatirea ei necesita mai mult timp. Puteti insa face cateva lucruri cu o zi inainte, astfel incat atunci cand va apucati de “asamblat” sa va descurcati rapid.

Pieptul de curcan l-am fiert in oala sub presiune, cu o seara inainte. Am procedat asa pentru ca era un curcan de tara mai batran, l-am fiert bine ca sa se inmoaie.
A doua zi l-am taiat fasii subtiri si l-am condimentat cu sare, piper, curry si boia. L-am incalzit in tigaie cu putin ulei (de samburi de struguri am pus eu).

Am taiat ardeii bucatele, ceapa rondele, broccoli l-am desfacut si taiat buchete mici, iar dovlecelul l-am facut fasii (doar partea fara seminte).

Dovlecelul l-am pus intr-o tava mai mica, separat de restul legumelor. L-am condimentat si l-am stropit cu ulei. Dat fiind ca era taiat fasii, s-a facut mai repede in cuptor. S-a si inmuiat foarte tare, era de nerecunoscut :)) asa ca va recomand sa il taiati bucatele si sa il puneti in tava alaturi de celelalte legume, eu asa voi face data viitoare.

Peste restul legumelor am pus condimente: sare, piper, o lingurita de oregano si patrunjelul tocat. Am adaugat si doua linguri de ulei si le-am amestecat bine. Apoi le-am pus in tava de cuptor, pe hartie de copt. Le-am bagat in cuptorul bine incins, la 220 grade si le-am lasat 30-45 minute pana s-au rumenit frumos.

Pentru sosul de rosii am folosit ketchup si bulion de casa, puse pe foc mic sa scada, pana s-a ingrosat amestecul.

La sosul de iaurt am pus 2 linguri de smantana, 4 linguri de iaurt de casa (sau un iaurt mic), 5-6 frunze de menta, 2 fire de usturoi verde (sau 2-3 catei, depinde cum va place), un praf de sare. Am blenduit totul cu mixerul vertical.

Lipiile (cumparate) le-am incalzit 5 minute in cuptor.

Dupa ce a fost totul gata:
– carnea condimentata
– legumele facute la cuptor
– sosul de iaurt
– sosul de rosii
– lipiile calde
am inceput asamblarea: am uns toata lipia cu sos de rosii si am pus carne, legume si sos de iaurt, insa doar pe jumatate de lipie. Am indoit jumatatea goala peste cealalta. Apoi am indoit si laturile spre centru, una peste alta. Ca la shaworma :)))

Rezultatul a fost foarte gustos si mai ales sanatos.

Tips&tricks
– din apa in care am fiert carnea am facut o supa de galuste
– daca aveti carne din comert care se pregateste repede, puteti sa o faceti direct pe gratar sau chiar in cuptor, odata cu legumele, apoi o taiati fasii
– legumele trebuie taiate la aproximativ aceeasi dimensiune, ca sa fie gata toate in acelasi timp
– cuptorul trebuie sa fie bine incins cand puneti legumele
– sosurile le puteti pregati cu o zi inainte
– din cantitatile astea am facut 4 wrapuri mari si doua mici (cu jumatate de lipie)

Pofta buna!

