M-am apucat de facut paine satula de cea din comert, cu o gramada de ingrediente, care mai de care mai “sanatoase”.

Fac de multe ori cu drojdie uscata, uneori cu cea proaspata din comert. Stiu ca nu e cea mai fericita varianta, dar pentru inceput sunt multumita.

image

Sunt incepatoare la facutul painii, nu am o reteta proprie, se gasesc o multime pe internet. Va pot insa impartasi din experienta mea de pana acum, lucruri care mi-au fost utile:

– am optat pentru un robot cu functie de framantat in loc de masina de paine. Multa lume este nemultumita de cum iese painea in masina si o foloseste doar la framantat. Eu am luat un robot care framanta, amesteca aluaturi si mai are si ceva accesorii de razuit legume, sunt multumita de el. Da, nu e mare lucru sa framanti de mana, dar cum bebelusii invariabil se trezesc din somn cand esti cu mainile pana la cot in ceva, consider ca robotul e extrem de util šŸ™‚
– indiferent de reteta, puteti adauga la aluat diferite mirodenii si seminte, intregi sau macinate. Dau savoare si aroma
– dupa ce termina robotul de framantat, bat aluatul de masa de vreo 10-15 ori. Da, il trantesc de masa. Nu mai tin minte exact explicatia stiintifica, dar iese paine mai buna asa :))
– las aluatul la dospit in cuptor. Aprind cuptorul 5 minute, apoi il sting si bag vasul cu aluat. E cald si ferit de curenti
– ca sa iasa painea cu coaja crocanta, fac asa: incing cuptorul la 250 grade. Bag painea. Dupa 5 minute trec pe 200 grade. La al meu se face cam in 25-30 minute. In ultimele 5 minute dau pe functia de grill – sa vina caldura de sus, asa se rumeneste coaja.
– fiindca am cuptor electric, pun inauntru un vas cu apa. Ajuta sa iasa painea moaleĀ  cu coaja crocanta.
– dupa ce scot painea din cuptor, o las la racit culcata pe o parte. Fara a o acoperi. Se acopera doar dupa ce se raceste complet.
– invelita in prosop si apoi bagata intr-o punga, tine 3-4 zile

Va provoc sa incercati, e destul de simplu, iar satisfactia de a-ti face propria paine e de nepretuit!

