3 cartofi mari fierti
2 oua
2 linguri faina de secara
1 mana de patrunjel tocat
Codite de ceapa verde
Sare, piper, dupa gust
Pesmet

Optional, urda sau telemea

Am avut niste cartofi fierti taiati cubulete, care nu au mai ajuns pireu, asa ca m-am gandit sa fac altceva cu ei, rapid 🙂

Am pasat cartofii cu furculita, apoi am adaugat ouale, faina, patrunjelul si cozile de ceapa tocate marunt, un pic de sare si piper.
Eu am impartit amestecul in doua si intr-una din jumatati am pus niste urda data pe razatoare, in jur de 50-60 grame.

Apoi, cu mana uda, am format bile si le-am dat prin pesmet. Le-a pus pe hartie de copt la cuptor, timp de 25-30 minute, la 200 grade. Le-am intors o data in acest timp.

Tips&tricks
– ca sa mearga si mai repede, puteti da cartofii fierti, ceapa si patrunjelul (chiar si urda/telemeaua) prin masina de tocat carne. Veti obtine si o consistenta mai fina
– pentru dieta fara gluten puteti folosi fulgi de ovaz rasniti in loc de faina si pesmet
– evident, puteti pune ce tip faina aveti prin casa
– sunt foarte bune si fara lactate
– merg bine cu un sos, de exemplu iaurt cu usturoi sau sos de rosii cu ceapa
– daca aveti timp si chef puteti face bilute mai mici si mai rotunde. Ajustati timpul de copt insa, ca sa nu iasa prea uscate
– din cantitatea asta mi-a iesit o tava de cuptor plina. Ajustati dupa cum aveti nevoie

Pofta buna!
Gasiti retetele si pe Facebook https://m.facebook.com/retetepentrucopiiblog/

