Blat
2 cartofi dulci medii, fierti
200 g faina
150 ml ulei
3 oua
1 lingurita bicarbonat
2 linguri carob
1 lingurita scortisoara
1/2 lingurita nucsoara
1 varf de cutit de sare

Crema
2 pumni de caju
2 linguri unt de cocos
1 lingura de miere

Am pus nucile de caju la inmuiat cu o seara inainte, cu apa cat sa le acopere. Dimineata am adaugat untul de cocos si mierea, apoi le-am blenduit (cu tot cu apa in care erau inmuiate) cu mixerul vertical. Am obtinut o crema fina pe care am bagat-o la frigider.

Pentru blat am fiert cartofii dulci si i-am pasat cu furculita.
Apoi am mixat ouale cu uleiul, iar dupa ce s-au omogenizat am adaugat faina, bicarbonatul, sarea, carobul, nucsoara si scortisoara. Am amestecat bine si la final am pus si cartofii.
Am bagat la cuptor la 180 grade, 45-50 minute, pana e gata, faceti testul cu scobitoarea.

E prima data cand fac tortul asta, e un experiment si pentru mine, asa ca va impartasesc observatiile mele.
– am plecat de la o reteta de carrot cake, care avea 200 ml de ulei. Blatul a iesit un pic uleios, deci cred ca ar ajunge doar 150 ml.
– eu nu am avut rabdare si l-am scos dupa vreo 35 minute, dar zic ca merge sa stea 45 min. Incercati cu scobitoarea si va faceti o idee, insa de la cartofi oricum iese un blat un pic umed. Daca vi se pare ca nu e facut, dati temperatura mai mica si mai lasati sa se coaca
– eu am pus in trei forme mici si una mare, in cele mici s-a facut mai repede si a fost mai usor de lucrat cu ele, la taiat si umplut
– in crema puteti pune mai multa sau mai putin miere, dupa gust. Fiindca am miere din sursa sigura, nu am avut retineri in a o da si celui mic, la un an.

Astfel, dupa ce am scos blaturile, le-am lasat sa se raceasca si apoi le-am taiat. Am aranjat blat, crema de caju, blat, crema…
Sunt praf la ornat, aici va las pe voi sa va puneti imaginatia la bataie! Eu va arat o sectiune si va spun ca gustul e minunat. Blatul nu este dulce, dar are aroma, iar crema de caju il completeaza perfect. Merge zic eu cu niste fructe acrisoare pe deasupra, afine, zmeura, capsuni.

Gasiti retetele si pe Facebook https://www.facebook.com/retetepentrucopiiblog/

