image

Aluat
100 g unt
200 g faina
1 galbenus
3-4 linguri de apa rece

Umplutura
2 bucati de praz
1 dovlecel
O mana de leurda
4 oua
2 linguri de smantana
100 g cascaval ras
1 lingura de gris
Sare, piper, busuioc uscat

Pentru aluat am framantat faina cu untul taiat bucatele mici mici. Untul se pune rece, de la frigider si se amesteca rapid, pana nu se inmoaie prea tare.
Cand devine sfaramicios aluatul si arata ca niste frimituri, se adauga galbenusul si apa rece. Se amestecta pana obtineti un aluat omogen. Apoi se pune la frigider 30 minute, numai bine sa faceti umplutura.

Am taiat rondele subtiri prazul, am tocat marunt leurda si am dat pe razatoare dovlecelul (adica la robot, real time saver 😀 ).
Prazul si dovlecelul stors de apa le-am calit in putin ulei, cat sa se inmoaie. Dupa ce s-au inmuiat, am adaugat si leurda si am mai lasat pe foc 2-3 minute.
Le-am lasat un pic sa se raceasca si apoi am adaugat ouale, smantana, cascavalul, grisul si condimentele. Gata compozitia!

Am scos aluatul din frigider. Eu l-am impartit in 4, am facut in trei forme rotunde mici si una patrata mai mare. Daca nu aveti timp de asa complicatii, puneti intr-o singura forma de tarta, mare. Il intindeti intr-o foaie de cam jumatate de cm grosime si asezati frumos in tava unsa cu ulei sau unt.
Intepati cu furculita ca sa nu creasca aluatul (al meu oricum s-a umflat un pic) sau puneti boabe de fasole peste aluat si bagati la cuptor aprox 20 minute, pana se rumeneste frumos. Dupa ce e gata aluatul, puneti umplutura (scoateti boabele de fasole daca ati pus) si mai lasati la cuptor inca 15-20 minute.
Au iesit niste tarte minunate, cremoase, cu gust fin de praz si aroma subtila de leurda. Si au mancat amandoi copiii cu pofta 🙂

Dureaza un pic pregatirea lor, dar puteti framanta de exemplu aluatul de cu seara, si il scoateti cam cu 20-30 minute inainte sa il folositi, ca sa fie usor se intins. La fel, puteti cali legumele de seara, a doua zi adaugati restul ingredientelor si dati la cuptor. E buna calda, dar si rece, a doua zi.

M-am inspirat de aici http://savoriurbane.com/aluat-de-tarta-reteta-clasica/# , unde gasiti sfaturi despre aluatul de tarta perfect. Eu m-am uitat rapid, nu am studiat amanuntit :))

Si aici http://www.adihadean.ro/2015/01/quiche-cu-praz/

