75 g tapioca
300 ml apa
300 ml lapte de migdale
Miere
Esenta de vanilie
Fructe pentru ornat

Am luat de curiozitate tapioca, este prima data cand o folosesc. Pe parcursul procesului de gatire am avut mari dubii ca iese ceva comestibil, dar rezultatul final a meritat.

Am fiert tapioca in apa aprox 5-7 minute, pana a inceput sa se faca gelatina. Apoi le-am clatit sub jet de apa rece, pana au ramas doar bilutele, fara gelatina. Clatitul a fost o adevarata aventura, sita mea de plastic era prea mare, se scurgeau si bilutele o data cu apa, am luat o sita mai mica, nu incapeau toate bilutele… in fine, am scos-o la capat cu clatitul, cu bilute imprastiate prin toata bucataria.

Am pus bilutele strecurate in laptele de migdale, am adaugat un praf de sare si esenta de vanilie si le-am pus la foc mic. Apoi am amestecat, si am amestecat, si am amestecat…o durata destul de mare de timp, nu stiu cat caci nu am apucat sa ma uit la ceas. Amestecatul asta te tine langa aragaz, deci recomand sa incercati reteta cand aveti pe cineva prin preajma sa va ajute cu copilul.

Intr-un final bilutele au devenit translucide si budinca s-a ingrosat, semn ca era gata. Am adaugat mierea (dupa gust), am amestecat si am pus in castronele. Nu va speriati daca e mai lichida, se ingroasa la racire.
Am pus niste afine congelate pe deasupra, pana s-a racit budinca s-au dezghetat, iar gustul lor acrisor se imbina foarte bine cu budinca.
Are o consistenta minunata, poate fi un desert sanatos, fara gluten, pentru cei mici. Va recomand sa o incercati, dar cu ceva timp planificat pentru ea :))

image

Reteta dupa care m-am inspirat si niste explicatii o idee mai detaliate gasiti aici http://www.andie.ro/2014/05/16/budinca-de-tapioca-si-capsuni-fara-zahar/

Mai multe despre tapioca http://diversificare.ro/alimente/2012/10/tapioca/

